نصب درب ضد سرقت چگونه انجام می شود؟

نصب درب ضد سرقت

امروزه درب های ضد سرقت ایمن ترین و مطمئن ترین راه برای ایجاد امنیت خانه ها هستند و به این دلیل محبوبیت زیادی بین مردم مختلف پیدا کرده اند. علاوه بر امنیت ویژه ای که درب ضد سرقت ایجاد می کند، دارای نصب آسان نیز هست. بعد از پایان عملیات ساخت و ساز، به راحتی و بدون کمترین آسیب می توان نسبت به نصب درب ضد سرقت اقدام نمود.

گرچه نصب درب ضد سرقت یک کار فنی است و توصیه اکید می شود که تنها توسط نصاب کارکشته و ماهر انجام شود، گاهی شرایطی پیش می آید که لازم است خودمان درب ضد سرقت را نصب کنیم. در این مقاله می خواهیم نصب در را با جزییات کامل برای شما تشریح کنیم. پس با دقت تمام و خیال آسوده مقاله را تا انتها دنبال کنید.

الزامات اولیه نصب درب ضد سرقت

آموزش نصب درب ضد سرقت یکی از بیشترین درخواست های کاربران و علاقمندان این حوزه بوده است . لذا در این مقاله قصد داریم تا طریقه نصب درهای ضد سرقت را آموزش دهیم.

برای شروع نصب درب ضد سرقت ابتدا قبل از اینکه این درب ها را کار بگذاریم باید یک چهارچوب که ضخامت مناسبی داشته باشد را در نظر بگیریم. جنس این چهارچوب می بایست از فلز محکم (غالباً از جنس فولاد یا آهن) باشد. به علاوه، چهارچوب در باید از طراحی مناسبی برخوردار باشد که درب به درستی در محل چهارچوب قرار بگیرد و اختلالی در عملکرد درب پیش نیاید.

قبل از نصب در ضدسرقت اگر قصد ساختن چهارچوب آن را دارید از پروفیل ۴ در ۱۰ یا ۴ در ۸ استفاده کنید تا مقاومت خوبی برای نگه داشتن درب و اتصالات را داشته باشد.

 نصب فریم انتظار درب ضد سرقت

یکی دیگر از نکاتی که قبل از نصب در ضدسرقت باید به آن توجه کنیم جنس لولاهای درب است. هر چقدر از لولاهای مرغوب تری در ساخت درب ضد سرقت استفاده شود، کیفیت درب و امنیتی که ایجاد می کند افزایش پیدا می کند. از آنجایی که لولاهای درب ضد سرقت نقش نگهدارنده و جابه جا کننده دارند از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

با توجه به اینکه درب ضد سرقت وزن زیادی دارد، لولاها باید آنقدر محکم باشند که بتوانند وزن بالای درب را تحمل کنند. یکی از مهمترین مشخصات درب های ضد سرقت لولاهای مخفی و دور از دسترس این درب هاست. و همین موضوع امنیت آنها رو چند برابر کرده است.

مراحل نصب درب ضد سرقت

هنگام نصب درب ضد سرقت می بایست در ابتدا سایز درب را تعیین و انتخاب کرد و بعد از آن فریم را در به اندازه یک سانتیمتر بزرگتر از سایز درب ساخت تا درب بتواند به خوبی در داخل فریم جا بگیرد. همچنین، نصب فریم می بایست به طرف راه پله باشد تا از گیر کردن درب به پاگرد جلوگیری شود. برای نصب این درب ها دو مرحله وجود دارد: ۱- نصب چهارچوب (فریم انتظار) ۲- اتصال درب به فریم انتظار (توسط لولاها).

 

آموزش گام به گام نصب درب ضد سرقت

مرحله اول: نصب فریم انتظار درب ضد سرقت

در مورد فریم انتظار درب ضد سرقت نکاتی وجود دارد که هنگام نصب درب ضد سرقت باید به این نکات توجه کرد:

– اولین نکته مهم مربوط به زمانی است که فریم انتظار نصب می شود. این کار باید قبل از سفید کاری ساختمان و در پایان مرحله دیوار چینی انجام شود.

– فریم های انتظار به صورت آماده خریداری می شوند و هنگام خرید باید به این نکته توجه کنیم که لازم است ابعاد داخلی فریم یک سانتی متر از ابعاد لنگه درب ضد سرقت بزرگتر باشند. به عنوان مثال اگر ابعاد لنگه درب ۲۱۰*۱۰۵ باشند، ابعاد فریم باید یک سانتی متر بزرگتر از آن (۲۱۱*۱۰۶) باشند.

نصب درب ضد سرقت

– ابعاد قوطی که در ساخت فریم انتظار مورد استفاده قرار می گیرد، بهتر است در ابعاد ۴*۸ سانتی متر باشد. لازم به ذکر است که میتوان از ابعاد کمتر نیز استفاده کرد. به طور کلی همه اینها به چهارچوب مورد نظر بستگی دارد. بنابراین قبل از نصب درب ضد سرقت لازم است در این خصوص با آگاهی بالا اقدام کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب و نصب را داشته باشیم.

– قبل از نصب فریم انتظار حتماً باید فریم را رنگ آمیزی کرد که از زنگ زدن و خوردگی آن جلوگیری کنیم.

– هنگام نصب فریم باید دقت کنیم که حتماً به طور کامل تراز باشد تا هنگام نصب درب ضد سرقت، درب به شکل صحیح در چهارچوب قرار بگیرد. با اندازه گیری ابعاد دو طرف با استفاده از ریسمان کار (۴ ریسمانه) میتوان این مشکل را حل کرد.

– سطح فریم انتظار با سطح محل نصب هماهنگی داشته باشد. به این صورت که قسمت پاخور فریم به هیچ عنوان نباید بالاتر یا پایین تر از سطح زمین باشد، بلکه می بایست کاملاً هم سطح زمین باشد.

مرحله دوم: اتصال درب ضد سرقت به فریم انتظار

– نصب درب ضد سرقت به روش رول بولت

درب ضد سرقت چینی را می توان بدون نیاز به فریم انتظار نصب کرد. این کار با استفاده از رول بولت انجام می شود. نکته مهمی که در این نوع نصب وجود دارد این است که دیوارهایی که درب روی آنها نصب می شود باید محکم و بسیار مقاوم باشند. دیوارهای بتنی و دیوارهای آجری ۳۰ سانتیمتری برای این نوع نصب مناسب هستند. ولی در صورتی که از سفال تیغه ای استفاده شود می بایست حداقل ۱۵ سانتیمتر از لبه داخلی فریم را توسط ملات ماسه سیمان آسترسازی و مقاوم کنید.

۱- برای نصب در ضد سرقت به این روش، ابتدا باید توسط تراز و شاغول از صاف بودن محل نصب مطمئن شویم. همچنین، میبایست بعد از باز کردن بسته بندی درب ضد سرقت، آن را در محل نصب قرار دهید و چندین مرتبه باز و بسته کنید تا مطمئن شوید عملکرد قفل ها و لولاها درست است.

۲- بعد از اینکه ضلع های مختلف چهارچوب درب را تراز کردید، درب را در جایگاه خود ثابت کنید. سپس، توسط دریل و بعد از اطمینان از درستی محل قرار گرفتن سوراخ های چهارچوب در، دیوار را سوراخ کنید.

۳- در مرحله بعد از نصب درب ضدسرقت، مجددا باید از تراز بودن چهارچوب مطمئن شوید و رول بولت را داخل سوراخ هایی که ایجاد کرده اید وارد کنید. در این مرحله توجه کنید که قبل از وارد کردن رول بولت با استفاده از پیچ گوشتی، یا چکش و میله رول بولت ها را تا انتها وارد سوراخ ها کنید. بعد از این کار، می بایست با استفاده از آچارهای مخصوص پیچ های رول بولت را محکم کنید. توجه کنید که پیچ ها میبایست به طور تدریجی و همزمان با هم محکم شوند تا تزار درب از بین نرود.

نصب درب ضد سرقت

– نصب درب ضد سرقت به روش جوش دادن

۱- بعد از باز کردن بسته بندی درب و قبل از انجام هر کار دیگر، ابتدا چندین مرتبه قفل و شب بند درب ضد سرقت را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید درست کار می کنند و عملکرد قفل کاملاً صحیح است.

۲- در مرحله بعد، درب ضد سرقت را از سمت بیرون (قسمت پشت درب که باله ندارد) وارد فریم انتظار کنید و بعد از تراز و شاغول (شاقول) کردن آن، چندین بار درب را باز و بسته کنید تا از عملکرد صحیح و نصب درست درب اطمینان پیدا کنید.

۳- سپس، درب را از محل سوراخ هایی که در قسمت داخلی چهارچوب قرار دارند، توسط چند خال جوش به شکل موقت به فریم انتظار جوش دهید.

۴- مجدداً از تراز بودن نصب در ضدسرقت و عملکرد صحیح قفل ها مطمئن شوید و در نهایت جوش های موقت (از محل سوراخ ها) را محکم کرده و به طور کامل درب را به فریم انتظار جوش دهید.

این آموزش می تواند برای تمامی درب ها اعم از درب ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت ترک و یا درب ضد سرقت چینی مورد استفاده قرار گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات مطرح فرمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آنها پاسخ داده شود.

‫2 نظر ارسال شده در “نصب درب ضد سرقت چگونه انجام می شود؟

  1. داود :

    مطلب خیلی خیلی خوبی بود
    وضعیت خونه ما طوریه که قضیه نصب در ضدسرقت خیلی برام مهمه
    نمی دونم واقعا تو شرایط خونه ما هم میشه نصب کرد یا نه
    جای زیادی برای باز شدن در نداریم
    دیوارها هم خیلی فرسوده هستن
    کاش یه سری ویدیو آموزشی هم بذارین در این مورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *