برنامه ریزی و ایده ال گرایی

توی برنامه ریزی، مهم ترین عامل واقع بینانه بودن برنامه ریزی ه

برنامه ایده ال خیلی خوبه؛ اینکه صبح سر ساعت بلند شیم
سر ساعت کارمون رو شروع کنیم
سر ساعت نهار بخوریم و …

ولی برنامه ایده ال؛ خیلی ممکنه تحت تاثیر واقعیت های زندگی قرار بگیره

و اون وقت اجرا نشه و کاملا روحیه یک روز رو خراب کنه.
برنامه ای که با هدف ۱۰۰ درصد مفید بودن ریخته شده و نصفه نیمه بهم میریزه و حتی ۳۰ درصدش هم حاصل نمیشه.

اما اگر یه برنامه ایده ال نریزیم
به جای ۱۰۰ درصد اهداف؛ به فکر ۵۰/۶۰ درصد اهداف باشیم
و همون ۵۰ درصد اجرا شه؛ نتیجه خیلی خیلی بهتر خواهد بود

اون وقت در طول روزهایی که می گذره هم ما قدم به قدم به اهدافمون نزدیک تر میشیم؛ هم براشون کاری کردیم و هم روحیه مون به خاطر اجرای برنامه بهتر و شادتره.

ایده ال گرا نباشیم.

‫2 نظر ارسال شده در “برنامه ریزی و ایده ال گرایی

  1. سید مهدی حسینی :

    به نکته ی خیلی مهمی اشاره کردی. درباره ی ایده آل گرایی حرفهای زیادی گفته شده است ولی همه ی اون مطالب را یه جورایی میشه در همین جملاتی که نوشتی خلاصه کرد. خوب یادمه اولین بار که درباره ی کمال گرایی آموختم زمانی بود که به دلیل همین کمال گرایی، پروژه ای که باید تحویل می دادم به تاخیر می افتاد و تبعات بدی هم داشت. مدیر آن روزهایم به من می گفت یادت باشه یک کار اگر با ۶۰ درصد کیفیت انجام بشود بهتر از این هست که آن کار با ۱۰۰ درصد کیفیت هیچوقت انجام نشود. درواقع دلیل انجام نشدن خیلی از کارهای ما همین کمال گرایی است چرا که همیشه منتظر زمانی هستیم که بتوانیم به نحو بهتری شروع کنیم چه برسد که بخواهیم به نحو ایده آلی به پایان برسانیم. از طرف دیگر اهداف زیادی در ذهن داریم که حتی اجرایش را شروع نکرده ایم، خیلی دلمان می خواهد و فرصتها هم به بیان حضرت علی (ع) مثل ابر می گذرند، تنبل هم نیستیم ولی امروز را به فردا می اندازیم تا بهتر انجام دهیم. دیگران بیکار نمی نشینند و ایده ی ما را پیاده می کنند و بعد از آن می بینیم و به دوستانمان می گوییم «ببین اینکار را من چند سال پیش می خواستم انجام دهم» و باز هم تکرار و تکرار و تکرار. اینگونه می شود که به دلیل نرسیدن به اهدافمان ناراحت و سرخورده می شویم و غمگین از اینکه نتوانستم اینکار را انجام دهم. باز هم دلیل انجام ندادنش را درک نکرده ایم و روزهای دیگر پیاپی می آیند و سپری می شوند.
    پس کافی است با هر کیفیتی که می توانیم شروع کنیم. یکی از رموز موفقیت نیز همین است. سپاس بابت یادآوری این مطالب

    • حیدری :

      بله دقیقا همین طوره
      اولین بار که از یکی از اساتیدم شنیدم که داشت به سایر دوستان؛ من رو به عنوان یه فرد کمالگرا معرفی میکرد خیلی ذوق کردم ولی بعدها فهمیدم اتفاق همین کمالگرایی خیلی اوقات جلوی شروع خیلی از کارها و در نتیجه موفقیت در اونها رو از من گرفته
      ممنونم از دیدگاهتون
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *