مشخصات درب ضد سرقت چیست؟

مشخصات درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت به علت ساختار ویژه ای که دارند، نسبت به درب های معمولی مقاومت بیشتری دارند و امنیت بیشتری را ایجاد می کنند. اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم همین ساختار ویژه و مشخصات منحصر به فرد درب های ضدسرقت، باز کردن و عبور از این درب ها را برای سارقین غیر ممکن کرده است. علت نامگذاری این نوع درب­ ها نیز همین بوده است.

درب ضد سرقت انواع مختلفی دارد و اینکه هر کدام از این نوع درب ها تا چه حد می توانند مقاوم باشند و مانع سرقت شوند به عوامل مختلفی بستگی دارد. علاوه بر جلوگیری از سرقت که مهمترین ویژگی این درب ها است، می بایست خصوصیات دیگری مانند «عایق بودن در برابر صدا، حرارت و گرد و غبار، مقاومت در برابر حوادث غیرمترقبه از قبیل آتش سوزی و زلزله و …» را نیز داشته باشند. با مومن در همراه باشید تا به بررسی مشخصات درب های ضد سرقت بپردازیم.

مهم ترین مشخصات درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت و به ویژه درب های ضد سرقت ایرانی از تنوع زیادی برخوردار هستند. هنگام خرید این درب ها باید توجه کنیم که درب مورد نظر استانداردهای جهانی لازم را داشته باشد. همچنین، با درب های معمولی که ابزاریراق معمولی دارند متفاوت باشد. برای انتخاب در ضد سرقت استانداردی که بتواند خیال شما را از امنیت ساختمان هایتان راحت کند لازم است هنگام خرید مواردی را در نظر بگیرید تا بتوانید مناسب ترین و بهترین انتخاب را داشته باشید. از مهم ترین مشخصات درب های ضدسرقت استاندارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشخصات درب ضد سرقت

 

– یکی از مهمترین مشخصات درهای ضدسرقت دارا بودن دوربین چشمی با زاویه ی دید بالا است.

– مجهز به زنگ داخلی (Wide Vision) هستند.

– دستگیره های این درب ها از جنس آلومینیوم هستند و کیفیت رنگ بالایی دارند.

– قابلیت تنظیم شدن لولاها نیز یکی دیگر از مشخصات درب های ضدسرقت است.

– رنگ درب های ضد سرقت استاتیک هستند و قبل از مرحله رنگ آمیزی جرم گیری شده اند و به همین دلیل دوام بسیار بالایی دارند. همچنین با توجه به اینکه این درب ها چندین مرحله رنگ کاری می شوند کیفیت و دوام رنگ بسیار خوبی دارند.

– یکی از بارزترین مشخصات درب ضد سرقت مربوط به کیفیت بسته شدن آنهاست. کیفیت بسته شدن درب های ضد سرقت ارتباط مستقیمی با کیفیت واقعی این درب ها دارد و هر چقدر راحت و بدون سر و صدا بسته شوند کیفیت بیشتری دارند. این درب ها حتی با فشار آرام انگشتان دست نیز بسته می شوند.

مهم ترین مشخصات درب ضدسرقت استاندارد

از مهمترین مشخصات درب های ضدسرقت استاندارد می توان موارد زیر را ذکر کرد:

– قطر ورق لنگه درب ۵/۱ میلیمتر و ضخامت آن ۷ سانتیمتر است. کلاف لنگه درب از جنس قوطی فلزی و توسط دستگاه رول فرمینگ با ضخامت ۵ میل ساخته شده است. ابعاد این کلاف که دور تا دور لنگه درب را می پوشاند ۵۰ *۱۲۰ میل است. همچنین، داخل لنگه درب ضد سرقت به طور کامل توسط یونولیت پر شده است.

– درب های ضد سرقت توسط بتن یا پلاستوفوم پر شده ­اند. پر کردن درب با پلاستوفوم هزینه بیشتری دارد، اما به همان نسبت امنیت بیشتری را ایجاد می کند.

– یکی از مهمترین مشخصات درب های ضد سرقت این است که یک ورقه فلزی بسیار مستحکم در داخل این درب ها به کار رفته و امنیت این درب ها را تا حد زیادی افزایش می دهد.

– درب ضد سرقت چندین قفل گاوصندوقی بسیار ایمن دارد و از چند نقطه به چهارچوب متصل می شود.

– محفظه ی این درب ها از مواد عایق مقوای لانه زنبوری پر شده است. این مواد عایق از ورود و خروج آلودگی های صوتی به ساختمان ممانعت می کنند.

– سه تکه ورق با قطر یک میل به صورت سینوسی داخل درب ها قرار گرفته است.

– یکی دیگر از مشخصات درب ضد سرقت داشتن زبانه های متحرک این درب ها است. هر کدام از این زبانه ها دارای قفل های امنیتی و سوییچی می باشند. زبانه های متحرک در سیستم قفل مرکزی ۱۴ عدد و در سایر قفل ها ۷ عدد هستند.

مشخصات فنی چهارچوب درب ضد سرقت

از مهم ترین مشخصات فنی چهارچوب درب های ضدسرقت می توان موارد زیر را ذکر کرد:

– چهارچوب درب ضد سرقت از جنس ورق فولادی نرم ساخته شده است. ضخامت ورق فولادی چهارچوب درب استاندارد بین ۱۴ تا ۲۴ سانتیمتر و قطر ورق آن ۸/۱ میلیمتر است.

– چهارچوب درب مجهز به نوار لاستیکی عایق و نوار دزدگیر یکی از مهمترین مشخصات درب های ضدسرقت می باشد.

– ساخته شدن پوشش چهارچوب و پوشش درب از رنگ الکترواستاتیک (پوست ماری) کاملاً مکانیزه و کوره ای (پخت رنگ در دمای ۲۴۰ درجه سانتی گراد) نیز از مشخصات مهم درب های ضد سرقت است.

 

مشخصات فنی چهارچوب درب ضد سرقت

 

– سری اکونومیک درب ضدسرقت قابلیت چهارچوب متغیر دارند. ضخامت چهارچوب این درب ها از ۱۴ تا ۲۰ سانیمتر متغیر است و مناسب دیوارهای کناف و آماده است.

– از دیگر مشخصات درب های ضدسرقت چهارچوب برش و خم کاملاً صاف و بدون انحنای این درب ها را می توان ذکر کرد که در محل اتصال نیز برش فارسی بدون موج دارند.

– درب های ضدسرقت به نحوی ساخته شده اند که بعد از اینکه در چهارچوب نصب می شوند غیرقابل اهرم کردن می شوند. هنگام نصب این درب ها باید دقت کنیم شکافی که بین چهارچوب و در وجود دارد حداکثر ۵ میلیمتر باشد. در صورتی که این شکاف از حدود ۴-۵ میلیمتر بزرگتر باشد امنیت درب کاهش می یابد و احتمال باز کردن آن توسط اهرم وجود دارد.

‫2 نظر ارسال شده در “مشخصات درب ضد سرقت چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *