انواع درب ضد سرقت که می توانید در خانه هایتان نصب کنید

انواع درب ضد سرقت

درها برای حفظ امنیت شما ساخته شده اند. ایجاد امنیت و به ویژه آرامش و امنیت خانواده همواره یکی از مهمترین دغدغه های بشر بوده است. اگرچه با افزایش نرخ جرم و جنایت در سراسر جهان، افراد هرگز نمی توانند کاملاً ایمن باشند، اما با اطمینان می توان گفت درب ضد سرقت یک راهکار بسیار خوب برای تأمین حریم شخصی افراد است. انواع درب ضد سرقت از خانواده شما محافظت می کنند و شما را از خطر سارقین و مزاحمان ایمن نگه می دارند.

خوشبختانه، گزینه های متفاوتی از انواع مختلف درب ضد سرقت وجود دارد که هر کدام مزایا و ویژگی های منحصر به فردی دارند و شما می توانید بر اساس محل استفاده و مطابق نیازتان از بین آنها انتخاب کنید. اگر می خواهید با انواع مختلف این درب ها و مشخصات و مزایای درب ضد سرقت آشنا شوید با مومن در همراه باشید.

سه نوع اصلی درب ضد سرقت که امنیت شما را تأمین می کنند

به طور کلی، در بازار ایران سه نوع اصلی از درب سرقت شامل درب ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت ترک، و درب ضد سرقت چینی موجود می باشد. در چند سال گذشته بیشتر درب ­های ضدسرقت بازار ایران واراداتی بود و از کشورهای ترکیه و چین وارد بازار ایران می شد. اما طی سال های اخیر و با استقبال اکثر مردم از این نوع درب ها و جایگزین کردن درب های معمولی با این درب های ایمن، شرکت های ایرانی قطعات سازنده ی درب های ضد سرقت را از کشورهای دیگر وارد کردند و توانستند درب های با کیفیت بالا بسازند. هر کدام از این سه نوع درب موجود در بازار ایران انواع مختلف با طراحی ها و ویژگی های متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

 

انواع درب ضد سرقت که می توانید انتخاب کنید

اگر بخواهیم یک بررسی کلی داشته باشیم می توان گفت: از بین سه نوع درب اصلی موجود در بازار ایران، درب های ترک نسبت به درب های چینی و ایرانی از ساختار جذاب و کیفیت بالاتری برخوردار هستند و قیمت بالاتری نیز دارند. درب های چینی ارزانترین درب های ضد سرقت بازار ایران هستند و نسبت به دو نمونه دیگر کیفیت کمتری دارند.

و اما درب های ضد سرقت ایرانی (به ویژه به دلیل استفاده از قطعات وارداتی در ساخت آنها) هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند و هم قیمت مناسبی دارند. علاوه بر این، یکی از مهمترین مزیت های درب های ضد سرقت ایرانی این است که شرکت های ایرانی سازنده این درب ها می توانند مطابق خواسته و سفارش شما درب ها را بسازند و طراحی کنند. همچنین شما از این امکان برخوردار هستید که مطابق نیازتان و بر اساس جایگاهی که درب را استفاده می کنید اندازه و ابعاد درب را تعیین کنید و شرکت ها بر این اساس درب شما را بسازند.

انواع درب ضد سرقت

 

انواع مختلف درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

۱- درب ضد سرقت تولید ایران طرح ترک (بیشترین درب های ساخته شده در ایران از این نوع هستند و کیفیت مناسبی دارند).

۲- درب ضد سرقت ترک ( این نوع درب ها در چهار سری شامل اکونومی، برجسته، لوکس و مولتی لوکس از بازار کشور ترکیه وارد ایران شده اند).

۳- درب ضد سرقت ترک مونتاژ ایران ( اسکلت لنگه و تنه چهارچوب این نوع از درب های ضد سرقت تولید ایران است، و رویه، روکش، رنگ و یراق و قفل آنها وارداتی از ترکیه هستند).

۴- درب ضد سرقت چینی (این نوع از درب ها کیفیت پایینی دارند و اولین درب ضد سرقتی هستند که وارد بازار ایران شدند).

۵- درب ضد سرقت تولید ایران و طرح چین (طراحی این نوع درب مطابق نمونه های چینی است و تولید و کیفیت چندانی ندارد).

 

مقایسه درب های ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی

تصمیم گیری در مورد اینکه می خواهید برای محافظت از ساختمان خود چه نوع دربی انتخاب کنید می توانند گیج کننده باشد و شما را سردرگم کند.

همانطور که درب ضد سرقت از نظر ساختاری و امنیتی تفاوت های زیادی با درب های فلزی و چوبی معمولی دارد، انواع درب های ضد سرقت نیز تفاوت هایی دارند و ما با مقایسه انواع مختلف درب های ضد سرقت موجود در بازار کشورمان به شما کمک خواهیم کرد تا با آگاهی بیشتری انتخاب کنید.

درب ضد سرقت ایرانی

با توجه به اینکه درب ضد سرقت ایرانی در داخل کشور و با قطعات خارجی (وارد شده از کشور ترکیه) ساخته می شود از کیفیت خوبی برخوردار است و تا حد زیادی توانسته بازار ایران را تحت سلطه ی خود قرار دهد و به خوبی پاسخگوی نیاز مشتریان باشد.

قیمت انواع درب های ضد سرقت ایرانی بر اساس کیفیت رنگ و روکش این درب ها، و همچنین بر اساس ابزار و یراق استفاده شده در ساخت آنها متفاوت است، ولی به طور کلی قیمت این درب ها از نمونه های ترک بیشتر و نسبت به نمونه های مشابه چینی ارزانتر است.

درب ضد سرقت ترک

این نوع درها شامل دو گروه ۱- درب ضد سرقت ترک و ۲- درب ضد سرقت تولید ایران طرح ترک هستند. درهای ضدسرقت ترکیه ای، گرانترین درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران هستند و کیفیت بسیار خوبی دارند اما با توجه به هزینه های زیاد گمرک و انتقال این درب ها به داخل کشور خرید این درب ها هزینه زیادی برای مشتری دارد و به صرفه نیست.

نکته مهم این است که درهای تولید ایران و طرح ترک از لحاظ کیفیت، زیبایی و امنیت تفاوت چندانی با نمونه های ترک ندارند و با وجود کیفیت خوب این محصولات از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند.

درب ضد سرقت چینی

همانطور که اکثر محصولات تولید کشور چین که در بازار کشورمان موجود هستند و کیفیت پایینی دارند، درب ضد سرقت چینی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و کیفیت پایین دارند. این نوع درب ها، ارزانترین درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران نیز هستند و مشتریان کمتری تمایل به خرید این درب ها دارند.

البته بعضی از درب های چینی با ظاهر زیبا و کیفیت نسبتاً خوب نیز در بازار ایران موجود هستند ولی به طور کلی در رقابت با نمونه های ایرانی و ترک این نوع از درب های ضد سرقت جایگاه چندانی در بین مشتری ها ندارند.

در آخر لازم است که بگوییم، سرمایه گذاری برای یک سیستم امنیتی خوب، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر می خواهید از منزل و خانواده تان مراقبت کنید و امنیت و آرامش آنها را به خوبی تأمین کنید، می توانید با خواندن این مطلب و شناخت انواع درب ضد سرقت موجود در بازار ایران یک انتخاب آگاهانه و درست داشته باشید. دانستن این مطالب می تواند تصمیم خرید شما را بسیار ساده تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *