چگونه قفل درب ضد سرقت ایمن انتخاب کنیم؟

انواع قفل درب ضد سرقت

از ایام قدیم تا امروزه اقدامات مختلفی برای جلوگیری از سرقت انجام شده و ابتدایی ترین و مهمترین اقدام ضد سرقت، قفل کردن درب بوده است. پیشرفت فناوری و ساخت درب های ضد سرقت کمک بزرگی به افزایش امنیت ساختمان ها کرد. مهمترین قسمت امنیتی درب ضد سرقت، قفل آن است و مهمترین فاکتور برای تعیین کیفیت قفل درب ضدسرقت امنیت و ساختار آن است، چون مقاومت بالا و نحوه عملکرد قفل باعث می شود تا سارقان و افراد بیگانه نتوانند به ساختمان وارد شوند.

قفل درب ضد سرقت

قفل درب ضدسرقت اهمیت زیادی دارد و لازم است در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشیم. با ما همراه باشید تا این طالاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

انواع قفل درب ضد سرقت و ویژگی های آنها

قفل های درب ضدسرقت به دو دسته: قفل ضدسرقت مکانیکی (کلیدی) و قفل ضدسرقت دیجیتال (هوشمند) تقسیم می شوند.

قفل درب ضد سرقت مکانیکی

قفل ضد سرقت مکانیکی اولین و ساده ترین قفل ها بوده و به دلیل داشتن قیمت کمتر نسبت به قفل های دیجیتال کاربرد بیشتری در بین عموم مردم داشته است. ساختار قفل مکانیکی درب ضدسرقت به طور عمده به سه قسمت تقسیم می شود: هسته قفل، بدنه قفل و دسته پنل.

مواد تشکیل دهنده قفل مکانیکی به طور کلی فولاد ضد زنگ ۳۰۴، مس خالص، آلیاژ روی و آلیاژ آلومینیوم هستند. ماده انتخاب شده برای سیلندر قفل، ترجیحاً مس خالص یا استیل ضد زنگ ۳۰۴ است. مس خالص دارای خواص مکانیکی خوب، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش است.

به علاوه، فولاد ضد زنگ ۳۰۴ از پایداری بالا، مقاومت بالا، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر زنگ زدگی برخوردار است. از آنجا که بدنه قفل به استحکام و پایداری مواد زیادی نیاز دارد توصیه می شود از فولاد ضد زنگ ۳۰۴ استفاده کنید.

قفل مکانیکی درب ضد سرقت
قفل مکانیکی درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت دیجیتال

قفل دیجیتال در ضدسرقت یک وسیله الکترونیکی و مکانیکی است. این قفل ها مدرن ترین قفل بوده و از ایمنی بسیار زیادی برخوردار هستند. با وجود قفل دیجیتال درب ضد سرقت دیگر هیچ نیازی به قفل کردن درهای شما با کلید نیست و این مهمترین ویژگی این قفل ها است. این قفل ها در دو مدل در بازار موجود هستند : ۱- قفل های ضدسرقت هوشمند کارتی؛ ۲- قفل های ضدسرقت هوشمند اثر انگشتی

قفل ضد سرقت کارتی

قفل ضدسرقت کارتی انواع مختلفی دارد. این قفل ها ایمن ترین قفل ها هستند و توسط کارت های مخصوصی باز می شوند. کلید یدک نیز دارند و اگر کارت را گم کنید می توانید با استفاده از کلید یدک درب را باز کنید. هنگامی که درب به طور غیرقانونی باز می شود، این نوع قفل هشدار صادر می کند و به این ترتیب می توانید از سرقت جلوگیری کنید. به علاوه، این نوع قفل ها قابلیت ثبت زمان خروج و ورود را دارند و با نصب این نوع قفل می توانید زمان ورود و خروجتان را ثبت کنید. لذا برای نصب در ادارات و کارخانجات مناسب هستند.

قفل های ضد سرقت هوشمند کارتی

قفل ضد سرقت اثر انگشتی

قفل ضد سرقت اثر انگشتی انواع متفاوتی دارد و ایمنی بسیار زیادی دارد. این قفل ها بدون کلید و فقط با لمس انگشت باز می شوند. ویژگی منحصر به فرد این نوع قفل ها این است که حافظه آنها می تواند حدود ۲۰۰ اثر انگشت متفاوت را ثبت کند. لازم به ذکر است که پاک کردن هر کدام از این اثر انگشت ها نیز امکان پذیر است. این قفل ها نیز مانند قفل کارتی قابلیت ثبت زمان ورود و خروج را دارند. بنابراین قفل درب ضدسرقت اثر انگشتی نیز همانند قفل های کارتی برای نصب در ادارات و کارخانجات مناسب است.

قفل هوشمند اثرانگشتی

انواع قفل درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

قفل درب ضدسرقت ساختار مهندسی ویژه ای دارد. تفاوت در ساختار این قفل ها، موجب تفاوت در قیمت آنها می شود. سه نوع قفل شامل: ۱- قفل درب ضدسرقت کاله ترکیه؛ ۲- قفل درب ضدسرقت داف ترکیه؛ و ۳- قفل درب ضدسرقت چینی در بازار ایران موجود هستند.

کیفیت قفل درب ضد سرقت به ساخت آن بستگی دارد و از انواع قفل موجود در بازار ایران قفل های ساخت کشور ترکیه نسبت به قفل های ایرانی و چینی کیفیت بالاتری دارند. عدم زنگ زدگی، رنگ خوردگی و رنگ رفتگی از جمله معیارهای اصلی کیفیت قفل درب ضدسرقت هستند.

۱- قفل درب ضد سرقت کاله ترکیه

قفل ضد سرقت کاله ترکیه یکی از با کیفیت ترین برندهای موجود در بازار ایران است. در ساختار این قفل آلیاژ و مواد مستحکم و مغزی با کارکرد عالی به کار رفته است و به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات مشابه نیز دارد.

ظاهر و ابعاد قفل در ضدسرقت کاله همانند قفل های معمولی است. تفاوت این قفل و قفل های معمولی در این است که هنگام بسته شدن درب، قفل کاله به طور اتوماتیک بسته می شود.

قفل درب ضد سرقت کاله ترکیه

این نوع قفل از قدیمی ترین محصولات این حوزه می باشد و همه استاندارهای لازم برای یک قفل ایمن و با کیفیت بودن را دارد. همچنین، تمامی گواهینامه های استاندارد را نیز دارد.

این قفل را به هیچ عنوان با کارت تلفن یا هر وسیله مشابه دیگر نمی توان باز کرد و این ویژگی نیز منحصر به فرد بودن این قفل را تأیید می کند. اگر به دنبال امنیت منازل و محل کارتان هستید این قفل درب ضدسرقت را از دست ندهید.

۲- قفل درب ضد سرقت داف ترکیه

قفل داف ترکیه، یکی دیگر از قفل های با کیفیت موجود در بازار ایران است. این قفل از نظر ظاهری بسیار شبیه قفل کاله است و تنها تفاوت آنها در جزئیات و ساختار مغزی قفل و نحوه عملکرد آن است. این نوع قفل نیز مثل قفل کاله امنیت بسیار زیادی ایجاد می کند. آلیاژ به کار رفته در ساخت این نوع قفل نیز بسیار مستحکم بوده و استاندارهای لازم را نیز دارد.

۳- قفل درب ضد سرقت چینی

قفل ضد سرقت چینی نسبت به انواع مشابه ترک و درب ضد سرقت ایرانی کیفیت پایین تری دارد و به همین نسبت قیمت کمتری نیز دارد. این نوع قفل از نوع دیجیتال است و در آنها معمولاً از دستگیره استفاده نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *