مزایای نصب درب ضد سرقت چیست؟

خانه ای امن با درب ضد سرقت

امنیت ساختمان­ ها از گذشته تاکنون همواره یکی از دغدغه های مهم افراد بوده است و بشر همیشه تلاش کرده است از حریم مکان زندگی یا کار خود محافظت کرده و امنیت و آرامش آنها را تأمین کند. درب ورودی اصلی­ ترین راه ورود افراد متجاوز به ساختمان­ ها است. بنابراین، با توجه به مزایای امنیتی درب­ ضد سرقت انتخاب و نصب آنها تا حد زیادی می تواند پاسخگوی این دغدغه­ و ایجاد امنیت و آرامش در ساختمان­ ها باشد.

همانطور که از نام این نوع درب­ ها مشخص است، به ­گونه ای ساخته شده اند که از ورود سارقان جلوگیری می ­کنند. تولید درب­ ضد سرقت و استفاده از آن به جای درب­ های معمولی در سراسر دنیا، حاکی از این است که این نوع درب­ ها ویژگی­ های خاصی داشته و از مزایایی برخوردار هستند. با مومن در همراه باشید تا به بررسی مهم ترین مزایای درب ضد سرقت بپردازیم.

مهم ترین ویژگی ها و مزایای درب ضد سرقت

برخی از مهم ترین مزایای درب ضد سرقت عبارتند از:

درب­ های ضدسرقت به آسانی و در مدت زمان کوتاهی در چهارچوب مشخص نصب می ­شوند.

دارای امکانات امنیتی در داخل خود درب مانند زنگ اضافی، زنجیر درب، قفل­ های شب ­بند، چهارچوب متفاوت و مقاوم، و دوربین چشمی (برای دیدن پشت درب) هستند.

دارای لولاهایی کاملاً مخفی و پنهان هستند، و همین ویژگی باعث سخت ­تر شدن کار سارقین برای شکستن لولاها و باز کردن درب می ­شود و امنیت ویژه ای را تأمین می ­کند.

مواد و آلیاژهای مستحکمی که در ساخت این درب­ ها به کار رفته است، موجب می ­شود در برابر فشار و ضربه و سایر عوامل بیرونی بسیار مقاوم باشند.

طراحی خاص این درب­ ها به نحوی است که در مقابل رطوبت و حرارت کاملاً عایق هستند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می ­کنند.

این درب­ ها به علت به ­کار بردن نوار درزگیر در طراحی آنها عایق صدا هستند و مانع ورود و خروج آلودگی­ های صوتی می ­شوند. بنابراین یک انتخاب مناسب برای تأمین آرامش مجتمع­ های مسکونی می ­باشند.

جنس خاص این درب­ ها آنها را در برابر شست ­و­ شو مقاوم کرده و به راحتی می ­توان با آب و مواد شوینده تمیزشان کرد.

در لایه ­­ی میانی این درب­ ها مواد ویژه ای تزریق شده که موجب می ­شود در برابر برش، مته و حتی اسید نیز مقاوم باشند.

از ورود گرد و غبار و آلودگی­ های هوا به درون ساختمان جلوگیری می ­کنند.

از نظر ظاهری دارای طرح­ های بسیار متنوع و روکش­ های با جنس­ های متفاوت و رنگ ­بندی­­ زیبا هستند.

در ابعاد و ضخامت­ های متنوع تولید شده اند.

 

مزایای امنیتی درب های ضد سرقت

– دارای قفل­ های هوشمند دیجیتالی با استحکام بسیار زیاد هستند، که اصلی ترین مزیت آنها به شمار می ­رود. این قفل­ ها به دلیل چند زبانه بودن غیرقابل باز شدن هستند.

بعضی از درب­ های ضد سرقت پیشرفته ­تر دارای دوربین­ هایی هستند که بر روی در نصب شده اند. با استفاده از این دوربین ها در زمان حضور در داخل ساختمان می ­توان بیرون را مشاهده کرد. همچنین، زمانی که در منزل یا محل کار نباشید می ­توانید دوربین را توسط اینترنت به تلفن همراهتان متصل نموده و از طریق تلفن همراه مکان موردنظر را مشاهده کنید و از امنیت آن اطمینان حاصل کنید.

درب­ های ضدسرقت در برابر حوادث غیرمترقبه مانند زلزله نیز مقاوم هستند. همچنین، به دلیل وجود پشم سنگ نسوز در برابر آتش ­سوزی تا ۵ ساعت و تا دمای ۸۰۰ درجه سانتی گراد مقاومت می ­کنند.

– باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید اصلی امکان­ پذیر نیست و با کلید کپی نمی ­توان این درب­ ها را باز کرد.

سختی بسیار زیادی دارند و نمی ­توان آنها را شکست. هیچ­کس قادر نخواهد بود با وارد کردن زور و فشار این درب­ ها را بشکند یا به آنها آسیب بزند. زیرا از مواد بسیار مستحکم و بسیار سخت ساخته شده اند.

– سیستم قفل خودکار یکی دیگر از مزایای درب ضد سرقت است. این ویژگی منحصر به فرد باعث می شود زمانی که از ساختمان خارج می ­شویم و فراموش می ­کنیم در را قفل کنیم، به محض اینکه درب بسته می ­شود، به­ صورت خودکار قفل شود.

مزایای درب ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی

با پیشرفت فناوری و ساخت درب­ های ضد سرقت ایمن و مستحکم، این درب­ ها طی مدت زمان کوتاهی و در تمام ساختمان ها از جمله منازل، محیط­ های اداری و تجاری در سرتاسر دنیا جایگزین درب­ های معمولی شدند.

در کشور ما نیز، از درب های ضد سرقت ایرانی استقبال زیادی شده است و بسیاری از افراد اقدام به نصب این درب ها کرده اند.

ویژگی­ های امنیتی بالا و سایر مزایای درب­ های ضدسرقت موجب شده است که افراد مختلف برای حفظ امنیت و آرامش ساختمان های خود این نوع درب­ ها را به درب­ های معمولی ترجیح دهند.

مزایای درب ضد سرقت نسبت به درب معمولی

یکی از مزایای مهم درب ضد سرقت قسمت لولای این درب ها است. با توجه به اینکه قسمت لولای در ضد سرقت در داخل و در سمت ساختمان قرار دارد، سارقین هر چقدر هم که از بیرون به این درب­ ها فشار وارد کنند نمی ­توانند آنها را باز و از آنها عبور کنند. درب­ های معمولی برعکس درب­ های ضدسرقت درزهای بزرگی دارند و سارقین می ­توانند به راحتی از طریق این درز و شکاف­ ها و با استفاده از ابزارهای مختلف و وارد کردن نیرو به قفل­ های این درب­ ها آنها را باز کرده و وارد ساختمان شما بشوند.

 

مقایسه درب معمولی و درب ضد سرقت

 

لولاها و قفل­ های منحصر به فرد درهای ضد سرقت اصلی ­ترین و مهم ترین مزیت­ های درب­ های ضد سرقت نسبت به درب­ های معمولی هستند. مزایای خاص در ضدسرقت می ­توانند امنیت منازل و محیط کار شما را تأمین کرده و موجب می ­شوند بتوانید با خیالی راحت و آسوده درب­ ساختمان­ هایتان را قفل کرده و از آنها خارج شوید.

 

برخی از مهم ترین مزایای درب­ های ضد سرقت نسبت به درب­ های معمولی

دارای قفل­ های غیرقابل باز شدن هستند، در حالی که قفل­ های درب­ های معمولی به راحتی باز می ­شوند.

نسبت به درب­ های معمولی دوام بیشتر و عمر طولانی ­تری دارند.

– مواد به کار رفته در ساخت درب­ های ضد سرقت بسیار مرغوب­تر از درب­ های معمولی است.

به علت داشتن لولاهای مخفی و غیرقابل مشاهده در مقایسه با درب­ های معمولی با لولای مشخص و ضعیف، مقاومت و امنیت بیشتری در برابر ضربه و فشار دارند.

در ساخت لبه­ های این نوع درب­ ها انواع لاستیک­ ها و زه­ های درزگیر به کار گرفته شده است که در درب­ های معمولی وجود ندارند و آنها را در برابر سرما و گرما، رطوبت، صدا، گرد و غبار، برش و فشار عایق کرده اند.

ابزار یراق این نوع درب­ ها در مقایسه با درب­ های معمولی بسیار باکیفیت ­تر و مستحکم ­تر و با طول عمر بیشتر است.

ضخامت، وزن و ابعاد درب­ های ضد سرقت تنوع بیشتری نسبت به درب­ های معمولی دارند.

– از لحاظ اقتصادی، استفاده از درب­ های ضد سرقت با امنیت بیشتر نسبت به درب­ های معمولی و با امنیت کمتر مقرون به صرفه است.

درب ضد سرقت از چندین لایه تشکیل شده است که آنها را متمایز از درب­ های معمولی کرده است.

– درب­ های ضد سرقت دارای روکش­ های با جنس­ ها و طراحی­ های متفاوت و بسیار زیباتری نسبت به درب­ های معمولی هستند.

در ساخت این درب­ ها قفل­ های گاوصندوقی (دو یا سه قفل که لنگه درب را به چهارچوب متصل می ­کنند) به کار رفته است که با قفل­ های ضعیف درب­ های معمولی تفاوت زیادی دارند.

مزایای درب ضد سرقت

تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی

به طور کلی اصلی ترین تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی در این است که درب ضد سرقت نسبت به درب معمولی ایمنی بیشتری دارد و یکی از دلایل مهم این امنیت بالا، استفاده از یک لایه ورقه فولادی در ساخت درب ضد سرقت است که مانع شکسته شدن درب می شود.

یکی دیگر از دلایل امینت بالای درب های ضد سرقت و تفاوت های درب ضد سرقت با درب معمولی، وجود ابزار و یراقی است که در ساخت درب های ضد سرقت به کار می رود. این ابزار باعث می شوند درب های ضد سرقت عایق صوتی و حرارتی شوند. علاوه بر این، شما می توانید در صورت نیاز تجهیزات امنیتی جانبی بیشتری را بر روی این درب ها قرار دهید. در صورتی است که درب های معمولی این قابلیت را ندارند.

معمولاً درب های معمولی را ازچوب ماسیو و یا MDF می سازند و با توجه به کیفیت چوب استفاده شده روکش همان چوب برای سطح بیرونی آن نیز استفاده می شود. استفاده از MDF برای ساخت درب معمولی به دو صورت می باشد. در صورتی که درب معمولی باشد و استحکام کمی داشته باشد دو طرف درب را با MDF با ضخامت بیشتر از پنج میل می سازند. و اگر درب محکمتر باشد تمام ضخامت آن با استفاده از MDF ساخته می شود.

یکی دیگر از تفاوت های درب ضد سرقت با درب معمولی در این است که فروشندگان درب را بدون بدون قفل و یراق آلات می فروشند و شما میبایست قفل و تمام یراق آلات را تهیه و درب را نصب کنید. در صورتی که در زمان خرید درب ضد سرقت تمام یراق آلات مربوطه، دستگیره و قفل های ۷ یا ۱۴ زبانه به خریدار تحویل داده می شوند و درب های ضد سرقت به همراه لوازم جانبی قفل و یراق آلات گارانتی می شوند.

دیگر تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی در میزان ضخامت آنها می باشد. دقت داشته باشید که یکی از عوامل مهم در تأمین امنیت درب های ضد سرقت ضخامت این درب ها می باشد. معمولاً ضخامت درب های ضد سرقت ۷ سانتی متر است، در حالیکه ضخامت درب های معمولی ۱/۵ سانتی متر است.

علاوه بر مواردی که گفته شد، لازم به ذکر است که درب های ضد سرقت هیچ گونه فضای خالی ندارند و این ویژگی مهم موجب می شود ورود افراد غیرمجاز از این درب ها به کمترین حد برسد.

قفل هایی که در ساخت درب های ضد سرقت به کار رفته است بسیار پیشرفته تر از قفل درب های معمولی هستند. تعداد زبانه ای که در ساخت درب های ضد سرثت به کار رفته است ۷ یا ۱۴ زبانه است که باز کردن این قفل ها را تقریباً غیرممکن می کند.

مزایای درب ضد سرقت در مقایسه با انواع حفاظ

یکی از روش­ های جلوگیری از ورود سارقین به ساختمان ها استفاده از انواع حفاظ است، که قبل از ساخت درب­ های ضد سرقت، شاید بتوان گفت از ایمنی بیشتری نسبت به انواع قفل درب­ های معمولی برخوردار بودند.

افرادی هستند که از دو نوع حفاظ شامل: نرده­ های فلزی آکاردئونی و نرده­ های فلزی ثابت، برای ایجاد امنیت ساختما­ن هایشان استفاده می ­کنند.

مزایای درب ضد سرقت در مقایسه با انواع حفاظ

با توجه به اینکه افراد زیادی معتقد هستند که حفاظ­ ها برای امنیت ساختمان کافی هستند، به مقایسه­ ی آنها با درب­ های ضد سرقت می ­پردازیم تا بتوانیم با آگاهی بیشتری انتخاب درستی برای ایجاد امنیت در ساختمان هایمان داشته باشیم.

برخی از مهم ترین مزایای درب­ های ضد سرقت نسبت به انواع حفاظ

– نرده­ های فلزی ثابت، دارای لولاهای بیرونی و قابل دید هستند و با استفاده از اهرم به راحتی باز شده و از جا کنده می شوند. برخلاف درب­ های ضد سرقت که همانطور که قبلاً گفتیم لولاهای مخفی و غیرقابل مشاهده دارند.

– قطعات نرده­ های فلزی آکاردئونی، توسط لولاهایی به هم متصل شده اند. این لولاها نیز همانند لولاهای نرده­ های فلزی ثابت با استفاده از وارد کردن نیرو توسط اهرم یا به وسیله ­­ی برش به آسانی شکسته شده و به راحتی می ­توان از آنها عبور کرد. بنابراین نسبت به درب­ های ضدسرقت با لولاهای مخفی و مستحکم امنیت خیلی کمتری دارند.

 – قفل نرده­ های فلزی آکاردئونی روکار است و به راحتی باز می ­شود. در حالیکه در صورت نداشتن کلید اصلی، قفل درب­ های ضد سرقت غیرقابل باز شدن است.

– علاوه بر تمام مزایای امنیتی درب­ های ضد سرقت، از لحاظ ظاهری نیز این درب­ ها بسیار زیباتر از انواع حفاظ هستند.

– استفاده از درب­ های ضد سرقت و باز و بسته کردن آنها نسبت به باز و بسته کردن نرده­ های فلزی سنگین بسیار آسان­ تر است.

مقایسه انواع حفاظ با درب ضد سرقت

معایب درب ضد سرقت

با توجه به مطالبی که گفتیم، دانستیم که درب­ های ضد سرقت بهترین و ایمن­ ترین درب­ های موجود در بازار هستند. اما با وجود ویژگی­ های منحصر به فرد و مزایای درب ضد سرقت که در بالا ذکر و بررسی کردیم و به اهمیت نصب این درب­ ها در تأمین امنیت ساختمان­ هایمان پی بردیم، می ­توان گفت تنها یک ایراد دارند و آن هم مربوط به زمان وقوع حوادث خاص است.

در شرایط وقوع اتفاقات خاص مانند آتش ­سوزی، این درب­ ها و به­ ویژه انواع با کیفیت کمتر که قفل آنها از آلیاژهای نامرغوب و غیراستاندارد ساخته شده است قفل می ­شوند و در صورت نداشتن کلید و یا نداشتن رمز ورود دیگر نمی ­توان آنها را باز کرد. بنابراین، فراموش نکنید که هنگام خرید درب­ های ضد سرقت باید از استاندارد بودن قفل­ های این درب­ ها اطمینان حاصل کنید.

‫2 نظر ارسال شده در “مزایای نصب درب ضد سرقت چیست؟

  1. مجید :

    اتفاقا چند وقت بود که خیلی ذهنم درگیر این بود که بالاخره درب ضد سرقت نصب کنم یا درب آکاردئونی.
    واقعا هم هر کدوم مزیت های خودشون رو دارن. البته به نظر من که بزرگترین ضعف در آکاردئونی اینه که سارق قطعا می تونه تشخیص بده که شما خونه هستی یا نیستی. اما تو در ضد سرقت این طور نیست و این مشکل رو نداره.
    راستش فکر می کردم که خوبی در آکاردئون اینه که میشه شونصد تا قفل بهش زد ولی از وقتی فهمیدم بعضی درهای ضد سرقت هم هستن که زبونه های زیادی دارن که تو چارچوب میره و دو تا مغزی جداگانه هم دارن باز نظرم به سمت در ضد سرقت برگشت.
    کلا برای خونه ما که یه مقدار امنیت محله پایینه تصمیم خیلی مهمیه. هفته پیش هم با اعضای ساختمون هماهنگ کردیم که دوربین مدار بسته تو ساختمون نصب شه. به نظرم اگه در ضدسرقت هم بزنم دیگه حداقل خیالم راحته کاری که از دستم بر می اومده رو انجام دادم. دیگه بقیه ش با خدا است.

  2. شبنم :

    چه نکته های خوبی رو گفتین
    یه ماهی هست به توصیه فک و فامیل میخوام در خونه رو عوض کنم و از این ضدسرقت ها بذارم اما راستش دلیلش رو نمی دونستم و یه خرده عذاب وجدان داشتم که فقط به خاطر حرف مردم میخوام کلی پول هزینه کنم و در رو عوض کنم
    اما اینا رو که خوندم تا حدی خیالم راحت شد. می دونم که هیچ چیزی تو دنیا نمیتونه امنیت کامل بیاره اما به نظرم این درا ارزش خریدن رو داشته باشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *