معرفی کلید کارگری درب ضد سرقت

کلید کارگری درب ضد سرقت

با افزایش استفاده از درب ضد سرقت برای ایجاد امنیت در ساختمان ها، اجزای این درب ها نیز اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند. مهمترین اجزای درب های ضد سرقت قفل های این درب ها هستند. قفل درب ضد سرقت به شکلی ساخته شده که با چرخاندن کلید، تعداد ۸ عدد زبانه متحرک و ثابت، به طور همزمان از دو طرف وارد چهارچوب می شوند. به تبع این قفل های مستحکم، کلیدهای این درب ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. این درب ها دو نوع کلید شامل کلیدهای اصلی و کلید کارگری درب ضد سرقت دارند. با ما همراه باشید تا شما را با این کلیدها بیشتر آشنا کنیم.

کلید درب

کلیدهای درب ضد سرقت

امروزه، بهترین قفل ها برای افزایش امنیت ساختمان ها در برابر سرقت، قفل های درب ضد سرقت کلیدی هستند. یکی از ویژگی های کلیدهای درب ضد سرقت کامپیوتری بودن آنها می باشد. این ویژگی مهم باعث می شود امکان ساخت کلید جدید از روی این کلیدها وجود نداشته باشد. در صورتی که این کلیدها قابل کپی کردن هم باشند این کار وقت بسیار زیادی لازم دارد و موجب کاهش قابل توجه امکان سرقت می شود، چون سارقین نمی توانند زمان زیادی را برای باز کردن درب منتظر بمانند. در حالی که کلید درب های معمولی و قدیمی به راحتی قابل ساخت و کپی می باشد و در زمان کوتاهی توسط سارقین ساخته می شود. به همین دلیل درب های معمولی امنیت در مقایسه با درب های ضد سرقت امروزی بسیار کمتری دارند.

به طور کلی، انواع درب ضد سرقت دارای دو دسته کلید شامل کلیدهای اصلی، و کلیدهای کارگری می باشند. از کلیدهای کارگری پیش از ساکن شدن در خانه استفاده می شود و از کلیدهای اصلی بعد از ساکن شدن.

 

کلید کارگری درب ضد سرقت

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خانه تان را عوض کرده باشید و هنگام ساکن شدن در خانه جدید نگران باشید که ممکن است افراد دیگری هم کلیدهای درب منزل شما را داشته باشند. در صورتی که خانه ای که در آن ساکن می شوید نوساز باشد، طبیتاً قبل از ورود شما کارگران ساختمانی در آن خانه مشغول کار بوده اند و کلیدهای درب در دست افراد مختلفی بوده است. در این صورت حتی اگر درب ضد سرقت داشته باشد نیز فایده ای ندارد و آن ساختمان امن نیست.

اگر خانه نوساز نباشد، کاری که در این مواقع بسیاری از مردم انجام می دهند معمولاً تعویض مغزی قفل درب است (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید). اما اگر خانه ای که در آن ساکن می شوید نوساز باشد و درب ضد سرقت نصب شده باشد راهکار بهتری برای شما وجود دارد. کلید کارگری درب ضد سرقت همان راهکار مفید و عامل رفع نگرانی شماست.

از بین درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران، تعداد کلیدهای درب های ضد سرقت ترک و چینی متفاوه است. به این صورت که، انواع درب ضد سرقت ترک، ۸ عدد کلید کامپیوتری دارند که از این تعداد، ۵ عدد به عنوان کلید اصلی ساخته شده اند و ۳ عدد نیز کلید فرعی هستند که به کلید کارگری معروف هستند و در زمان ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، انواع درب ضد سرقت چینی نیز دارای دو عدد کلید کارگری هستند و در زمان ساخت و ساز کاربرد دارند.

لازم است توجه داشته باشید که بعد از ساکن شدن در ساختمان ها و استفاده از کلیدهای اصلی، کلیدهای کارگری غیرقابل استفاده می شوند و دیگر کاربرد ندارند.

کلید کارگری درب ضد سرقت

نقش کلید کارگری درب ضد سرقت در افزایش امنیت ساختمان ها

معمولاً در ساختمان های در حال ساخت و ساز افراد زیادی رفت و آمد دارند. همانطور که گفتیم، کلید کارگری دربهای ضدسرقت بهترین راهکار افزایش امنیت این ساختمان هاست و کارگران ساختمان و نصاب درب می توانند از این کلیدها استفاده کنند. کلیدهای کارگری به این منظور ساخته شده‌اند که در مراحل ساخت و ساز مورد استفاده عوامل اجرا قرار بگیرند و پس از آن از رده خارج می‌شوند.

و بعد از ساکن شدن صاحبخانه این کلیدهای اصلی هستند که استفاده می شوند و زمانی که کلید اصلی وارد قفل می شود، کلیدهای کارگری عملاً غیرقابل استفاده می شوند و غیر از افرادی که کلید اصلی را دارند، افراد متفرقه بدون داشتن این کلیدها نمی توانند وارد یا خارج شوند.

به این نکته توجه داشته باشید که در ساختمان های غیرنوساز نیز می توانید مغزی قفل درب ضد سرقت را از نوع کلید کارگری بسازید. این موضوع باعث افزایش امنیت ساختمان های شما و جلوگیری از سواستفاده های برخی از کارگران خواهد شد.

 

‫1 نظر ارسال شده در “معرفی کلید کارگری درب ضد سرقت

  1. امین عسکری :

    سلام بنده قصد خرید دارم تو سایت هم کلا در مورد جنس و سایز چپ گرد راست گرد توضیح داده نشده لطفا اگه امکان داره در اسرع وقت تماس بگیرین و توضیح بدین ممنونم
    عسکری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *