آموزش کامل باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون نیاز به کلید

باز کردن قفل درب ضد سرقت

امروزه استفاده از درب ضد سرقت تا حد زیادی امنیت را به زندگی بسیاری از مردم اضافه کرده است. همان طور که می دانیم به طور کلی قفل این درب ها عامل اصلی ایجاد امنیت و آرامش می باشد، اما اگر به طور تصادفی کلیدهای خود را به اشتباه جا بگذارید چه می شود؟ ما به عنوان انسان، ممکن است هنگام ترک خانه، فراموش کنیم که کلیدهای خانه را با خود ببریم! دانستن چگونگی باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون کلید، یک ترفند کوچک و عالی است که در انواع مختلفی از شرایط به کار می آید و به ما کمک می کند تا برای زمانی که اینگونه موارد اتفاق می افتد، آماده تر باشیم.

باز کردن قفل درب ضد سرقت

هر چقدر هم که حواسمان‌ جمع باشد، گاهی پیش می آید که کلید را فراموش کنیم و پشت در بمانیم. در این مواقع باز کردن درب های معمولی تقریباً آسان است. اما باز کردن درب های ضد سرقت به علت ساختار پیچیده ای که دارند سخت تر از درهای معمولی می باشد.

بسته شدن قفل می تواند یک مشکل جدی ایجاد کند، به خصوص اگر در داخل خانه بچه دارید که به کمک شما نیاز دارد! به یاد داشته باشید، قبل از اینکه قفل ها و درب را خراب کنید، واقعاً باید مطمئن باشید که هیچ گزینه دیگری ندارید. خوشبختانه، ما چند گزینه داریم تا شما را به داخل برگردانیم. با ما همراه باشید تا شما را با روش باز کردن قفل درب ضد سرقت در مواقعی که کلید ندارید آشنا کنیم.

آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت

روش های باز کردن قفل درب ضد سرقت

از آنجایی که درهای ضد سرقت بسیار مقاوم و محافظت شده هستند، در نگاه اول باز کردن قفل آنها بسیار سخت به نظر می آید. به طور کلی باز کردن قفل این درب ها به عواملی بستگی دارد، گاهی می تواند به اندازه باز کردن قفل گاوصندوق سخت باشد، و گاهی در حد باز کردن درهای چوبی معمولی آسان باشد.

۱- آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت در حالتی که درب قفل نشده، و فقط بسته شده است

همانطور که در دیگر مقالات گفتیم، قفل درب های ضد سرقت چندین زبانه دارد و زمانی که در قفل می شود همه این زبانه ها وارد چهارچوب می شوند. اما در حالتی که درب فقط بسته می شود، فقط زبانه ای که با دستگیره عمل می کند قفل شده و سایر زبانه ها درگیر نیستند. بنابراین مانند درب های قدیمی به راحتی می توانید با استفاده از اشیای نازک و نوک تیز مانند چاقو، میلگرد، کارت های تلفن، کارت های بانکی، کارت های دانشجویی، یا هر نوع کارت مشابه دیگر و یا حتی با استفاده از فیلم های رادیولوژی درب را باز کنید.

روش این کار به این صورت است که میبایست کارت را از طرف قفل و از کنار در به صورتی وارد کنید که کارت بالای زبانه بین زبانه و شکاف قفل) قرار بگیرد.

وارد کردن کارت از طرف قفل و از کنار در

در این حالت اگر کارت را به سمت پایین بکشید و همزمان درب را به طرف داخل آپارتمان فشار دهید، کارت زبانه قفل را به سمت عقب می برد و درب ضد سرقت باز خواهد شد. در این روش هیچ نیازی به تخریب قفل ندارید.

قرار دادن کارت بین قفل و زبانه

کشیدن کارت به سمت پایین

هل دادن درب به سمت داخل

لازم به ذکر است، با وجود لاستیک های درزگیر در ساختار درب ضد سرقت و در صورتی که درب به خوبی رگلاژ شده باشد، درزهای درب کم هستند یا قابل مشاهده نیستند و به همین علت باز کردن درب مشکلتر و وقتگیرتر است.

۲- آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت در حالتی که درب قفل شده است

در این حالت با استفاده از کارت و هل دادن درب امکان باز کردن وجود ندارد و حتماً باید یک فرد حرفه ای درب را باز کند. علاوه بر سختی این کار، زمانی که برای باز کردن درب به کار می رود نیز زیاد است. معمولاً یک کلیدساز حرفه ای بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان لازم دارد تا بتواند درب را باز کند.

۳- آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت با تخریب قفل

به طور معمول هر قفل با یک سری ساچمه رمزگزاری می شود. در این حالت اگر این ساچمه ها را از قفل خارج کنید قفل تخریب می شود و بعد از آن با استفاده از یک پیچ گوشتی می توانید قفل درب را باز کنید. برای خارج کردن ساچمه ها می توانید با استفاده از یک دریل دستی یا یک مته آهن نسبتاً ضخیم (مانند سایز ۷) حدود ۴ سانتیمتر از زیر قفل را سوراخ کنید. زیرا معمولاً ساچمه‌های قفل در زیر سوراخ کلید قرار دارند. سپس با چکش چندین بار به جای کلید ضربه بزنید تا ساچمه ها خارج شوند.

بعد از این کار، میبایست پیچ گوشتی را داخل قفل کنید و بچرخانید. دقت داشته باشید که ممکن است قفل نچرخد. در این صورت باید حتما مطمئن شوید که روی همه سوراخ های ساچمه ها را باز کرده اید. همچنین، لازم به ذکر است که برای دیدن داخل قفل می توانید از نور موبایلتان استفاده کنید.

باز کردن قفل درب ضد سرقت با تخریب قفل

۴- آموزش باز کردن قفل های دیجیتال درب ضد سرقت

باز کردن قفل های اثرانگشتی یا کارت هوشمند حتماً توسط کلیدسازهای حرفه ای باید انجام شود. زیرا شما بدون اطلاعات کافی از باز گردن این قفل ها، قادر نخواهید بود درب را باز کنید. (برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید).

عوامل مؤثر بر باز کردن قفل درب ضد سرقت

با توجه به مطالبی که گفته شد ممکن است با دو سوال مواجه شوید:

– اگر به راحتی بتوان قفل درب ضد سرقت را باز کرد، پس این درب ها چه تفاوتی با درب معمولی دارند؟

– اگر به راحتی بتوان زبانه درب را باز کرد پس تعداد زبانه های درب ضد سرقت چه تأثیری بر ایجاد امنیت توسط این درب ها دارد؟

مهمترین عاملی که موجب شده درهای ضد سرقت نسبت به درهای معمولی از ایمنی بیشتری برخوردار باشند قفل های منحصر به فرد و لولاهای مخفی این درب ها می باشند. اگر درب با استاندارهای لازم ساخته شده باشد احتمال شکسته شدن درب بر اثر ضربه در این قسمت ها بسیار پایین است. در صورتی که درهای معمولی قفل و لولاهای ضعیفی دارند و سارقین در زمان بسیار کمی می توانند قفل ها را بشکنند و با ضربه و فشار لولاها را باز کنند.

بنابراین آنچه اهمیت بیشتری دارد اتصال بین قفل درب و لولاها با ساختارهای فلزی است و تعداد زبانه ها اهمیت کمتری دارد. به این علت که زبانه های درب چه از بالا و پایین درگیر شده باشند و چه نه، درب در اثر ضربه و فشار شکسته نخواهد شد.

در این صورت ممکن است سارقین به سراغ اهرم کردن قفل درب بروند. بنابراین اگر درب دو قفل مجزا داشته باشد، حتی اگر سارقین توانایی و زمان لازم برای باز کردن قفل ها را هم داشته باشند هر کدام از قفل ها حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه وقت لازم دارند. بنابراین حتی اگر درب زبانه های کمی داشته باشد با وجود دو قفل، سارقین زمانی حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه نیاز دارند تا بتوانند قفل ها را باز کنند.

نکته مهم و پایانی

به طور کلی، درهایی که در بازار به عنوان درب ضد سرقت فروخته می شوند در صورتی که استانداردهای لازم را داشته باشند در برابر سرقت بسیار مقاوم هستند. اما دقت کنید که اگر استاندارها رعایت نشده باشند این درب ها نه تنها در برابر سرقت ایمن نیستند، بلکه حتی در حد درهای معمولی نیز نیستند.

‫1 نظر ارسال شده در “آموزش کامل باز کردن قفل درب ضد سرقت بدون نیاز به کلید

  1. ترجمه تخصصی پزشکی :

    ببخشید چطور باید بفهمیم که یه در استاندارد یا نه؟ اگر با این روش ها نتونستیم بازش کنیم یعنی استاندارده؟ خب شاید ما نتونستیم باز کنیم ولی دزد تونست 😐

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *