رنگ بندی درب ضد سرقت؛ چگونه می توانید درب ضد سرقت خود را با رنگی دوست داشتنی رنگ کنید؟

رنگ بندی درب ضد سرقت

معمولاً هر صاحب خانه تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت خانه و افزایش زیبایی آن انجام می دهد. درب ضد سرقت بهترین گزینه ای است که می تواند خیال شما را هم از امنیت منازلتان راحت کند و هم زیبایی را به شما هدیه دهد. شما می توانید رنگ بندی درب ضد سرقت را به سلیقه ی خودتان انتخاب کنید.

بله! می توانید درب ضد سرقت خود را با رنگی دوست داشتنی رنگ کنید و با این کار زیبایی را به منزل خود بیاورید، و از جلوه ی بد درب ساختمان هایتان جلوگیری کنید. در این مطلب ما به شما کمک خواهیم کرد تا درب هایی با رنگ زیبا و متناسب با دکوراسیون منزلتان داشته باشید. پس با ما همراه باشید.

انواع رنگ بندی درب ضد سرقت

علاوه بر طراحی و مدل روکش درب یا طراحی دستگیره ی درب، رنگ بندی درب ضد سرقت تاثیر زیادی در زیبایی این درب ها دارد. به طور معمول رنگ بندی انواع  درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی موجود در بازار ایران تنوع چندانی ندارند و اغلب طیف رنگ قهوه ای دارند یا سفید هستند.

درب ضد سرقت قهوه ای

بیشترین انواع درب های ضدسرقت موجود در بازار ایران طیف های مختلف رنگ قهوه ای دارند. شما می توانید با توجه به دکوراسیون منزلتان یا اگر در مجتمع آپارتمانی زندگی می کنید با توجه به رنگ درب واحدهای آپارتمانی دیگر که در طبقه شما قرار دارند و رنگی که با رنگ درب واحدهای دیگر هماهنگ باشد رنگ بندی درب ضد سرقت خود را انتخاب کنید.

درب ضد سرقت قهوه ای

درب ضد سرقت سفید

در درب های ضد سرقت سفید رنگ از یک ورق فولادی ضخیم استفاده شده است. علاوه بر این یک عایق صوتی-حرارتی از جنس یونولیت فشرده نیز در ساخت این درب ها به کار رفته است. درکوب و دستگیره درب های ضد سرقت سفید رنگ از نوع عثمانی، هلالی و میله ای هستند. یراق آلات ترک در ساخت این درب ها به کار رفته و رنگ آنها الکترواستاتیک آلمانی است.

درب ضد سرقت سفید

معمولاً ابعاد درب های ضد سرقت سفید رنگ به شرح زیر است:

درب ضد سرقت سفید رنگ یک لنگه : ۱۱۵*۲۱۵ سانتیمتر

 درب ضد سرقت سفید رنگ یک و نیم لنگه : ۱۵۰*۲۱۵ سانتیمتر

درب ضد سرقت سفید رنگ دو لنگه : ۲۰۰*۲۱۵ سانتیمتر

انواع رنگ بندی فلز درب ضد سرقت

رنگ فلز درب ضد سرقت همان رنگی است که در دور لنگه درب دیده می شود. رنگ فلز درب ضد سرقت می بایست به گونه ای باشد که علاوه بر زیبایی و جلوه درب ضد سرقت، از نظر محافظت درب نیز از خوردگی و هوازدگی فلز درب جلوگیری کند. یکی از مهمترین و البته می توان گفت بهترین روش فیزیکی و الکتریسیته ای رنگ آمیزی فلز درب های ضد سرقت، استفاده از رنگ های پودری الکترواستاتیکی است. توجه داشته باشید که رنگ های پودری اغلب چکشی هستند و به صورت خال خال دیده می شوند.

در درب های ضد سرقتی که از نوع دور فلز هستند، در دور لنگه درب رنگ فلز استاتیکی مشاهده می شود. بنابراین، همانطور که در انتخاب رنگ همه وسایل منازلتان به هارمونی و زیبایی زنگ بندی توجه دارید در انتخاب رنگ بندی درب ضد سرقت نیز می بایست به این هارمونی و زیبایی توجه کنید و رنگ درب ضد سرقت را به گونه ای انتخاب کنید که بین این رنگ و رنگ فلز درب هماهنگی وجود داشته باشد.

لازم به ذکر است، در صورتی که درب ضد سرقت روکوب چوبی داشته باشید، رنگ فلز آن از پشت درب دیده می شود، بنابراین می بایست در انتخاب رنگ فلز چهارچوب درب ضد سرقت دقت کافی را داشته باشید تا بتوانید بهترین رنگ بندی درب ضد سرقت را انتخاب کنید و زیبایی منازلتان را دوچندان کنید.

آموزش گام به گام رنگ آمیزی درب ضد سرقت

رنگ کردن درب های ضد سرقت کار آسانی است و خودتان می توانید این کار را انجام دهید. برای رنگ کردن درهای ضدسرقت:

۱- درب را تمیز کنید. مطمئن شوید که تمام گرد و خاک از درب پاک شده، سپس درب را از لولا جدا کنید و آن را روی یک سطح صاف و تمیز قرار دهید.

۲- دستگیره درب را باز و جدا کنید. (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید).

۳- با استفاده از سمباده روی درب موردنظر را کاملاً صاف و یکنواخت کنید.

۴- سپس، با استفاده از یک پارچه مرطوب سطح درب ضدسرقت را کاملاً تمیز کنید.

۵- در این مرحله اگر قصد دارید درب ضد سرقت را با دو رنگ، رنگ آمیزی کنید در ابتدا میبایست با استفاده از قلمو رنگ اول را به تمام سطح درب بزنید. این کار را دو سه بار انجام دهید تا کل قسمت های درب به صورت یکدست رنگ شوند و هیچ نقطه ای از درب بدون رنگ نماند.

۶- حال میبایست رنگ دوم را به قسمت هایی که برای این رنگ در نظر دارید بزنید. برای این کار ابتدا باید تمام قسمت هایی که می خواهید رنگ اول را داشته باشند (مانند قسمت های داخلی درب) را با چسب کاغذی کاملاً بپوشانید، و بعد، رنگ دوم را به قسمت های مدنظرتان بزنید.

۷-  صبر کنید تا رنگ همه قسمت های درب کاملاً خشک شود.

۸- وقتی که تمام رنگ خشک شد چسب های کاغذی را به دقت و با آرامی بکنید.

رنگ بندی درب ضد سرقت

تمام شد. شما توانستید بدون هزینه های اضافی رنگ بندی درب ضد سرقت خود را انتخاب و طبق سلیقه خودتان و دکوراسیون منزلتان با رنگی دوست داشتنی به راحتی آن را رنگ آمیزی کنید و از زیبایی کار خود لذت ببرید. توجه کنید که انتخاب رنگ نقش بسیار مهمی در زیبایی کارتان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *