تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی

تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی

در بازار ایران سه نوع درب ضد سرقت اصلی شامل: درب ضد سرقت ایرانی، درب ضد سرقت ترک، و درب ضد سرقت چینی عرضه می شود. به طور کلی، مانند سایر اجناس موجود در بازار از بین درب های ضد سرقت نیز درب های ترک از کیفیت و قیمت بیشتری برخوردار هستند و درب های چینی نیز مثل سایر اجناس ساخت این کشور کیفیت بالایی ندارند و به همین نسبت قیمت پایین تری نیز دارند. اگر شما هم برای انتخاب بهتر به دنبال تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی هستید با ما همراه باشید تا به طور مفصل تفاوت های بین آنها را بررسی کنیم.

 

انواع مختلف درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

به طور کلی، انواع درب سرقت که در بازار ایران عرضه می شوند به شرح زیر هستند: (برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید).

– درب ضد سرقت تولید ایران طرح ترک (بیشترین درب های ساخته شده در ایران از این نوع هستند و کیفیت مناسبی دارند).

– درب ضد سرقت ترک ( این نوع درب ها در چهار سری شامل اکونومی، برجسته، لوکس و مولتی لوکس از بازار کشور ترکیه وارد ایران شده اند).

– درب ضد سرقت ترک مونتاژ ایران ( اسکلت لنگه و تنه چهارچوب این نوع از درب های ضد سرقت تولید ایران است، و رویه، روکش، رنگ و یراق و قفل آنها وارداتی از ترکیه هستند).

– درب ضد سرقت چینی (این نوع از درب ها کیفیت پایینی دارند و اولین درب ضد سرقتی هستند که وارد بازار ایران شدند).

– درب ضد سرقت تولید ایران و طرح چین (طراحی این نوع درب مطابق نمونه های چینی است و تولید و کیفیت چندانی ندارد).

 

تفاوت انواع مختلف درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

معمولاً بر اساس تصور عموم مردم تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی فقط از نظر کیفیت آنهاست. اما لازم است بدانید این درب ها علاوه بر کیفیت، تفاوت های دیگری نیز دارند که ما به بررسی آنها پرداخته ایم.

تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی

تفاوت ظاهری انواع مختلف درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

به طور کلی درب های ضد سرقت ایرانی ظاهری کاملاً مشابه درهای ضد سرقت ترکیه ای دارند. البته تعداد خیلی کمی درب ایرانی با ظاهر مشابه با درب ضد سرقت چینی نیز تولید می شود. بنابراین، از نظر ظاهری درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران به دو دسته ساخت کشور ترکیه و ساخت کشور چین تقسیم می شوند. لازم به ذکر است درب های چینی بر اساس الگوهای ایتالیایی ساخته شده اند. اصلی ترین تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی از نظر ظاهر این درب ها به شرح زیر هستند:

– تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی در چهارچوب

انواع درب ضد سرقت چینی چارچوب تخت دارند و سطوح خارجی و لنگه درب اختلاف سطح خیلی کمی دارند؛ در حالیکه این اختلاف سطح در درب های ضد سرقت ترک بیشتر است. لازم به ذکر است، چهارچوب درب های ضد سرقت ترک موجود در بازار ایران همگی در داخل ایران تولید شده اند.

– تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی در لولا

درب های ضد سرقت چینی لولاهای کاملاً مخفی دارند. در حالیکه لولاهای انواع درب ضد سرقت ترک از سمت داخل مشخص هستند و دیده می شوند. علاوه بر این، لولاهای درب های چینی و ترک تفاوت زیادی با هم دارند.

– تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی در رویه

اصلی ترین تفاوت درب ضد سرقت ایرانی و ترک با درب های چینی در رویه آنها می باشد. رویه نهایی درهای چینی یا به صورت HDF رنگ شده هستند، و یا رویه فلزی که با رنگ کوره ای طرح چوب رنگ شده اند. همچنین، گاهی رویه فلزی این درب ها با روکش PVC نیز رنگ شده است. اکثر درب های چینی بازار ایران رویه فلزی با رنگ کوره ای طرح چوب می باشند. در حالیکه رویه درهای ترک یا به صورت MDF با روکش طبیعی چوب است یا MDF با روکش پی وی سی.

– تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی در وزن

درهای ضد سرقت چینی وزن بسیار سبکی دارند. در حالیکه وزن درب های ترکیه ای بسیار بیشتر است و می توان گفت وزن یک در ترکیه ای دو برابر وزن یک درب چینی می باشد. به عبارتی دیگر، وزن دو درب ضد سرقت چینی برابر با وزن یک درب ترکیه ای می باشد.

– تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی در نصب

درب های ضد سرقت چینی نسبت به درب های ترکیه ای و ایرانی نصب آسانتر و سریع تری دارند. لازم به ذکر است، معمولاً نصب درب های ترکیه ای حدود یک تا دو ساعت زمان لازم دارد.

 

تفاوت کیفی انواع مختلف درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

عموماً تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی را به کیفیت آنها نسبت می دهند و با توجه به کیفیت پایین اکثر محصولات چینی، درب های ضد سرقت چینی را نیز بی کیفیت می دانند. و همانند سایر محصولات ترک، درب های محصول این کشور را نیز باکیفیت می دانند.

درب های ضد سرقت تولید کشور چین، مانند سایر محصولات ساخت این کشور از نظر کیفی درجه های مختلفی دارند. اما صادقانه بخواهیم بگوییم این درب های مجود در بازار ایران نسبت به پولی که برای خرید آنها پرداخت می شود سطح کیفی پایین تری دارند و خرید این درب ها به صرفه نمی باشد.

با وجود اینکه درب های ضد سرقت چینی که روکش HDF دارند کیفیت خوبی ندارند، نسبت به بعضی از درب های ترک قیمت بالاتری دارند. بنابراین خرید این درهای چینی صرفه اقتصادی ندارد.

 

تفاوت ابعاد انواع مختلف درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

به طور کلی، تفاوت درب ضد سرقت ترک، ایرانی و چینی پیش ساخته که در بازار ایران عرضه می شوند، از نظر ابعاد استاندارد عبارت است از:

– ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ساخت چین: ۲۱۰×۱۰۵ سانتیمتر

– ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ساخت ترکیه : ۲۲۰×۱۱۵سانتیمتر

– ابعاد استاندارد درب ضد سرقت ساخت ایران: ۲۱۰×۱۰۵ سانتیمتر

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ابعاد درب های ضد سرقت کلیک کنید.

ابعاد استاندارد درب های ضد سرقت موجود در بازار ایران

تفاوت قیمت انواع مختلف درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

یکی دیگر از انواع تفاوت درب ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی، مربوط به قیمت آنهاست.

– همانطور که گفتیم درب های ضد سرقت ترکیه ای کیفیت بالاتری نسبت به درب های ایرانی و چینی دارند. به همین نسبت درب های ساخت کشور ترکیه قیمت بالاتری نسبت به سایر درب های موجود در بازار دارند.

– درب های ضد سرقت ایرانی از قیمت متوسطی برخوردار هستند و با توجه به ساخت این درب ها در داخل کشور می توانید درب را سفارشی بسازید. خرید این درب های تولید داخل با وجود کیفیت خوب و قیمت متوسط بسیار به صرفه است.

– درب های ضد سرقت چینی ارزان ترین درب های موجود در بازار ایران می باشند.

 

شباهت انواع مختلف درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

– درب های ضد سرقت ترک، ایرانی، و چینی هر سه دارای چشمی، و قفل شب بند هستند.

– هر سه درب دارای طراحی و رنگ بندی های متنوع می باشند.

– در ساخت هر سه نوع درب، ورق فولادی به کار رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *