بدون تخریب و بنّایی درب های قدیمی را با درب ضد سرقت تعویض کنید

تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

این روزها با وجود انواع درب های ضد سرقت مرغوب و با امنیت بالا، درب های معمولی قدیمی که به راحتی توسط سارقین باز یا شکسته می شوند کم کم جای خود را به درب های ضد سرقت داده اند و بیشتر مردم درب ضد سرقت را به آنها ترجیح می دهند.

در این میان، افرادی هستند که مایل به تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت هستند ولی به دلیل هزینه های زیاد بازسازی و تخریب ساختمان از این کار امتناع می کنند. ما این نوید را به شما می دهیم که با خواندن این مطلب، می توانید بدون تخریب ساختمان و بدون بنّایی، درب های قدیمی را با درب ضد سرقت تعویض کنید و امنیت خانه هایتان را افزایش دهید. با ما همراه باشید.

چرا درب های قدیمی را با درب ضد سرقت تعویض کنیم؟

درب های معمولی و قدیمی در مقایسه با درب های ضد سرقت مشکلات زیادی دارند و مزایای درب ضد سرقت بسیاری از مردم را ترغیب کرده که درب های قدیمی را کنار بگذارند و این درب های ایمن را جایگزین آنها کنند. از مقایسه درب های قدیمی با درب های ضد سرقت می توان موارد زیر را ذکر کرد.

– قفل درب های قدیمی به راحتی شکسته و باز می شوند، در حالیکه قفل درب های ضد سرقت غیرقابل باز شدن هستند.

– صدا، گرد و غبار، رطوبت، و حرارت به مقدار زیادی از این درب ها منتقل می شوند، در حالیکه درب های ضد سرقت نسبت به صدا، رطوبت، گرد و غبار، و حرارت عایق هستند.

– لولاهای درهای معمولی به راحتی با فشار اهرم و یا ضربه شکسته می شوند. در صورتی که لولاهای درب های ضد سرقت پنهان هستند و شکستن آنها غیرممکن است.

تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

چگونه می توانید با تعویض درب های قدیمی، درب های ورودی را ایمن تر کنید؟

انواع درب ضد سرقت در بازار ایران موجود هستند. ابعاد این درب ها متفاوت است و با توجه به ابعاد و ساختار این درها، می توان تعیین کرد که آیا بدون تخریب می توانید اقدام به تعویض درب های قدیمی با درب ضد سرقت کنید یا خیر. درواقع، تعویض درب معمولی با درب ضد سرقت بدون تخریب و بنّایی با توجه به ابعاد چهارچوب انجام می شود. مهمترین فاکتور در انجام این کار، اندازه داخل به داخل چهارچوب درب قدیمی است.

متاسفانه در بعضی از ساختمان درب ایمن و مرغوب نصب نشده و گاهی حتی چارچوب درب نیز طبق استانداردها ساخته نشده است. اگر قصد داشته باشید بدون تخریب، درب ها را تعویض کنید لازم است ابعاد درب ضد سرقت را سفارش دهید و درب شما بر اساس این ابعاد سفارشی ساخته شوند.

معمولاً درهای پیش ساخته موجود در بازار ایران از نظر ابعاد به سه دسته درب های ضد سرقت ایرانی، ترک و چینی تقسیم می شوند.

نوع درب ضدسرقت

ابعاد استاندارد (سانتیمتر)ابعاد متفرقه (سانتیمتر)

درب ضدسرقت ساخت ایران

۲۱۰×۱۰۵

۲۲۰×۱۱۰

درب ضدسرقت ساخت ترکیه

۲۲۰×۱۱۵

۲۲۰×۱۱۰

درب ضدسرقت ساخت چین۲۱۰×۱۰۵

۲۰۵×۱۰۵

با توجه به این ابعاد مشخص می شود برای تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت به تخریب و بنّایی نیاز دارید یا خیر؟ جواب این سوال به ابعاد استاندارد درهای ضد سرقت بستگی دارد. با توجه به این ابعاد استاندارد، فضای لازم برای نصب درب ضد سرقت ترک، لازم است حداقل ۵/۲۲۰×۵/۱۱۵ و حداکثر ۲۲۱×۱۱۶ باشد و برای نصب درب ضد سرقت ایرانی و چینی به فضایی در اندازه حداقل ۵/۲۱۰×۵/۱۰۵ و حداکثر ۲۱۱×۱۰۶ نیاز دارید.

در صورتی که این فضاها موجود باشند، تعویض بدون هیچ نیازی به تخریب و بازسازی انجام می شود و درب ضد سرقت بر روی چارچوب درب قدیمی نصب خواهد شد.

نکات مهم در تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

– برای به دست آوردن ابعاد داخل به داخل چهارچوب میبایست از برجسته ترین قسمت چهارچوب از یک سمت (عرض و ارتفاع) تا برجسته ترین قسمت سمت دیگر (عرض و ارتفاع) را اندازه بگیریم. درواقع، ابعاد مفید دهانه چهارچوب (عرض و ارتفاع) برای عبور کردن را به دست می آوریم.

– با توجه به ابعاد استاندارد درهای ضدسرقت چینی و ایرانی، فضای نصب این درها باید حدود نیم تا یک سانتیمتر بزرگتر از ابعاد در ضد سرقت باشد. در این صورت برای تعویض در قدیمی با در ضد سرقت نیازی به کندن چهارچوب قدیمی نیست. درواقع در صورتی که اندازه بخش داخلی چهارچوب از فضای لازم برای نصب بزرگتر باشد با جوش دادن قوطی می توانید فضای اضافی را پر کنید و آن را به اندازه ای که می خواهید درآورید و بدون تخریب، چهارچوب درب جدید را بر روی چارچوب قدیمی نصب کنید.مراحل تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

اما اگر ابعاد داخل به داخل چهارچوب (عرض) کمتر (حدود ۳ سانتیمتر) از فضای لازم برای نصب باشند، میبایست قسمت های برجسته را با فرز بصورت یکجا در اندازه دلخواهتان برش دهید و جدا کنید و سپس چهارچوب در ضدسرقت را بدون تخریب جایگزین چارچوب قدیمی کنید. مراقب باشید که به دیوارها آسیب نزنید.

– توجه داشته باشید که در هر دو حالت تعویض، چهارچوب درب قدیمی بصورت کامل و یا بخشی از آن دیده می شود. برای پوشاندن آن می توانید دور تا دور درب ضدسرقت را با MDF، چوب و یا پروفیلی که رنگ متناسب با درب داشته باشد بپوشانید.

– با توجه به اینکه درب های ضد سرقت چینی یک لاستیک درزگیر عایق به گرد و غبار، صدا و حرارت دارند، لازم است پس از پوشش چارچوب قدیمی، داخل چهارچوب جدید فوم تزریق کنید تا تمام منافذ را ببند و از انتقال موارد ذکر شده جلوگیری شود.

مراحل تعویض درب قدیمی با درب ضد سرقت

۱- پس از ثبت سفارش تعویض درب ، نصاب شرکت مومن در به محل مورد نظر شما مراجعه کرده و اندازه گیری داخل به داخل چهارچوب در قدیمی شما را انجام می دهد.

 ۲- درب ضد سرقت با توجه به ابعاد اندازه گیری شده به صورت سفارشی طی ۷۲ ساعت تا ۷ روز کاری ساخته و به شما تحویل داده می شود.

۳- چهارچوب درب ضد سرقت روی چهارچوب درب قدیمی یا به جای آن جوش داده می شود.

۴- پشت چهارچوب درب ضد سرقت جهت افزایش مقاومت درب، با مصالح (مصالح ساختمانی مثل سیمان و ماسه، یا فوم فشرده پلی اورتان) و ملات پر می شود. اگر این کار را انجام ندهیم قابلیت عایق بودن درب ضد سرقت کاهش می یابد. علاوه بر این، مقاومت درب در برابر دیلم انداختن سارقین نیز کاهش می یابد.

۵- پس از خشک شدن بتن، جهت پوشاندن چهارچوب درب قدیمی، از هر دو سمت چارچوب (نما و پشت)، روکوب های چوبی بر روی چارچوب فلزی قدیمی نصب می شوند و کاملاً از دید خارج می شود.

۶-  معمولاً مراحل تعویض درب قدیمی و نصب در جدید حدود ۳ تا ۴ ساعت طول می کشد.

به طور معمول تبدیل درب های معمولی قدیمی به درهای جدید ضدسرقت گران و پر هزینه می باشد. اما همان طور که در مطالب بالا گفتیم، می توانید با هزینه ای کمتر و بدون نیاز به بازسازی و تخریب ساختمان یا کندن چهارچوب قدیمی، نسبت به تعویض درب های قدیمی با درب های ضد سرقت ایمن با ابعاد قابل سفارش اقدام کنید.

‫4 نظر ارسال شده در “بدون تخریب و بنّایی درب های قدیمی را با درب ضد سرقت تعویض کنید

  1. جواهرسنج :

    من از جایی دیگه خرید کرده بودم ولی لطفا به مردم دروغ نگید. چند تومان بالا پایین ارزش اینو نداره که به دروغ بگید قفل دربهای ضد سرقت یا لولای دربهای ضد سرقت غیر قابل باز شدنه. به خدا ارزش نداره. مردم به دروغهای شما اعتمhد میکنند و زن بجه هاشون رو به امید دربهایی که امثال شما به دروغ ضد سرقت معرفی کردید میذارن خونه و دزدا میرن تو و هیچ کاری هم باهاشون نکنن، یک عمر مشکلات روحی روای برای زن و بچه ها باقی میمونه

    • مدیر سایت :

      دوست عزیز
      هیچ قفل و لولایی به طور مطلق غیرقابل باز شدن نیست. حتی گاوصندوق بانک ها هم اگر زمان و امکان لازم در اختیار سارقین باشد باز خواهد شد. منظور همه فروشندگان درب های ضد سرقت از مقاومت درب در برابر سارقین، مقاومت در شرایط معمول است. شرایطی که سارق زمان بسیار زیاد برای باز کردن در ندارد و یا نمی تواند سر و صدای زیادی تولید کند. سارقین بسیار حرفه ای اگر به اندازه کافی زمان داشته باشند قطعا می توانند این گونه درب ها را هم باز کنند.
      اما باید توجه داشت که این امر باعث نمی شود که خرید درب ضد سرقت بی فایده باشد. درب های معمولی توسط هر سارقی باز می شوند اما این درب ها را هر کسی نمی تواند باز کند. درب های معمولی بدون ایجاد سر و صدا قابل عبور هستند اما از این درب ها به واسطه ورق فولادی شان نمی شود عبور کرد. لولای درب های معمولی به راحتی برداشته می شوند اما لولای بسیاری از درب های ضد سرقت اصلا دیده نمی شود.

      ضمن این که یادمان باشد این نکات تنها درمورد درب های ضد سرقت باکیفیت است. متاسفانه برخی فروشندگان هر دربی را که ظاهر زیبایی دارد به عنوان درب ضد سرقت به فروش می رسانند؛ در حالی که همانطور که گفتید این گونه درب ها به هیچ وجه امنیت لازم را برای خانواده ها و ساکنین ساختمان فراهم نخواهند کرد.

      با تشکر فراوان از شما که نظرات خود را با ما در میان گذاشتید.

  2. حقیقی :

    با سلام توضیحات کامل و کافی میباشد ، امید است خدمات به مشتری تحسین برانگیز باشد، موفق باشید

  3. س. م . یزدی :

    با سلام و تشکر از زحمات شما
    لطفا فوری به من اعلام فرمائید در کدام شهر هستید؟ در مشهد مقدس نمایندگی دارید؟ آدرس را به من پیام نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *